Uz nauk vjere, potrebno čuvati i cjelovitost morala
Papa s pročelnikom Zbora za nauk vjere
Milosrđe je zaglavni kamen koji podržava život Crkve. Prva istina o Crkvi je ljubav Kristova – rekao je papa Franjo u govoru sudionicima plenarnog zasjedanja Zbora za nauk vjere, koje je danas primio u audijenciju. Pritom je istaknuo važnost tjelesnih i duhovnih djela milosrđa u Svetoj godini i naglasio da će nas se na kraju života pitati ne samo jesmo li „nahranili gladnoga ili napojili žednoga“, nego će nas se jednako tako pitati jesmo li „pomogli osobama nadvladati sumnju, jesmo li se trudili oko prihvaćanja grješnika, opominjući ih ili ispravljajući ih, jesmo li se borili protiv neznanja, osobito po pitanju kršćanske vjere i ispravnoga življenja“.
Papa je kazao da kršćanska vjera nije samo znanje koje valja sačuvati u pamćenju, nego je ona istina koju valja živjeti u ljubavi. Zbog toga – nastavio je – zajedno s naukom vjere potrebno je čuvati i cjelovitost morala, osobito na najosjetljivijim područjima života. Prianjanje u vjeri uz Krista implicira i čin razuma i moralni odgovor na njegov dar.
Napomenuvši da je briga oko integriteta vjere i morala osjetljiva zadaća, istaknuo je važnost kolegijalnog zalaganja. Valja promicati, na svim razinama crkvenoga života, ispravnu sinodalnost – rekao je Papa, navevši kao primjer susret Zbora za nauk vjere s predstavnicima doktrinarnih komisija europskih biskupskih konferencija.
Kolegijalnim suočavanjem s doktrinarnim i pastoralnim izazovima doprinosi se novom misijskom zanosu vjernika i većoj otvorenosti transcendentnim dimenzijama života, bez kojih Europa riskira izgubiti onaj humanistički duh koji voli i štiti – primijetio je Sveti Otac. Potaknuo je stoga Zbor za nauk vjere da pojača suradnju sa savjetodavnim organima koji pomažu biskupskim konferencijama i pojedinim biskupima u brizi oko zdravoga nauka, u – kako je rekao – vremenu brzih promjena i sve složenijih problema.
Također je kao važno istaknuo proučavanje komplementarnosti hijerarhijskih i karizmatskih darova. Papa je rekao da su prema logici jedinstva u legitimnoj različitosti – koju je nazvao „autentičnom formom zajedništva u Božjem narodu“ – hijerarhijski i karizmatski darovi pozvani surađivati na dobro Crkve i svijeta.
Jedinstvo i višeobraznost oznake su Crkve koja, pokrenuta Duhom Svetim, zna hoditi na siguran i vjeran način prema ciljevima koji joj uskrsli Gospodin naznačuje u povijesti – rekao je Papa, objašnjavajući: Tu se dobro vidi kako se sinodalna dinamika, ako ju se ispravno shvati, rađa iz zajedništva i vodi prema uvijek izraženijem, dubljem i širem zajedništvu, u službi života i poslanja Božjega naroda.